Nézem a gyerekeket jó megfigyelni őket, mert megmutatják milyen az élet!
 Némelyik szemében ragyogás, öröm, boldogság a másikéban félelem, szorongás vagy       karácsonyi lányesetleg harag. Mitől másak? Mindegyik tiszta angyalként érkezik hozzánk, hogy megmutassa, milyen csodás a világ! Megmutassa számunkra a ragyogást, szeretetet.. Aztán megváltozik minden, az őszinte nyitott gyermekből egyszerre zárkózott, visszahúzódó, szorongó, félelemmel és sokszor haraggal teli gyermek lesz. Kicsi gyermek nevet, sír, hisztizik, toporzékol őszintén felvállalva érzéseit. Ez ő, aki nem tudja még másként kifejezni miért van itt. Figyeli szüleit a felnőtteket és változik, ahogy várják tőle.
Minden mondat, minden szó,azt sugallja neki, változz meg légy az a kisember, akinek látni akarnak!
A csoda és a fény így kezd szépen lassan visszahúzódni a szívébe. Már csak bent létezik az őszinte magát megmutatni vágyó gyermek. Ahogy telik az idő a magát ragyogásában megélő gyermek szorongóvá, visszahúzódóvá egyre félénkebbé válik. Már nem meri megmutatni belső fényét..Sokszor még vágyik rá, hogy újra megmutathassa miért van itt, ki is ő valójában
Segíts neki, hogy újra az lehessen, aki ideérkezett hozzád, hogy megmutassa számodra milyen csodás a világ. Engedd, hogy újra ragyoghasson és az, őszinte magát megmutatni vágyó gyermek újra életre kelljen benne.
 
Január 18-án szombaton egy egész délelőtti különleges foglalkozásra várom a gyermekeket.Mi fog itt történni? Mese, zene, relaxálás, mozgás és festés, hogy kifejezhesse önmagát, érzéseiket.
Létszám limitált 6 fő 6 éves kortól 8 éves korig.
Ha decemberben jelentkezel vár rád egy ajándék is, mert Karácsony közeleg. Siess mert a létszám limitált
Ha kíváncsi vagy a részletekre írj a következő címre Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

 
Ha választhatnál, halk meditációs zene és ehhez kapcsolt mozgásfejlesztés vagy a megszokott mindenki által ismert mozgásfejlesztés között, melyiket választanád?
 
Halk zene mellett megnyugszik a pörgős, izgő-mozgó, kapkodó gyermeked. idegrendszere lenyugszik ráhangolódik a mozgásfejlesztésre. És ez még nem minden! A foglalkozás elején egy mese kapcsolódik a mozgásfejlesztéshez és a végén még megjelenítjük.
Választanád gyermekednek ezt a komplex lazulós, idegpályákat ráhangoló mozgásfejlesztést?
 
Mikor gyermekem kicsi volt és diszlexia veszélyeztetett lett, mert a megkésett beszédfejődése ide vezetett, sokszor gondolkodtam, bújtam a szakkönyveket, hogyan tudnék a legjobban segíteni neki. Intelligens, magas érzelmi intelligenciával rendelkező gyermekem számára biztos ezt választottam volna, de 22 évvel ezelőtt még nem volt ilyen lehetőségem.
Ha Te is ezt választanád gyermekednek, keresd a Mozgás Teret Zuglóban! Bp. Ilosvai Utca 147. tetőtér
 

Alapozó terápia (Delacato-módszer): mozgással az értelmi fejlődésért

 Magyarországon Dr. Marton-Dévényi Éva, Tóth Gábor és Szerdahelyi Márton terjesztették el széles körben Delacato módszerét. Az elmélet szerint az egyedfejlődés a törzsfejlődés útját követi, tehát a gyermek az emberré váláskor lezajlott fejlődési menetet másolja le az első éveiben.

A MOZGÁS ÉS AZ IDEGRENDSZER ÉRÉSE KÖZÖTT SZOROS AZ ÖSSZEFÜGGÉS

Ha valamilyen mozgásformát a gyermeknek nem volt ideje begyakorolni – akár azért, mert kimaradt, akár azért, mert túl hamar követte a következő lépcsőfok, például nagyon korán elkezdett járni, így nem mászott elég ideig – az kihat a későbbi fejlődésre, és akár tanulási nehézségeket és magatartást is okozhat.

A módszer szerint a gyerek a mozgás révén újraél egy korábbi életszakaszt, így hozza be a lemaradását.

MILYEN PROBLÉMÁK ESETÉN HASZNÁLHATÓ AZ ALAPOZÓ TERÁPIA?

  • Megkésett/hibás/akadozó beszédfejlődés
  • Beszédhiba
  • Diszlexia/diszgráfia
  • Figyelemzavar
  • Enyhe értelmi fogyatékosság
  • Ügyetlen mozgás
  • Rossz tájékozódási képesség
  • Beilleszkedési problémák

 

 

" Az egyensúlyérzékelés zavara és a bizonytalan testséma. A gyermek mozgása összerendezetlen, ügyetlen. Nem tud felmérni alapvetô térbeli távolságokat, viszonyokat. Bonyolultabb mozgásformációkat nem képes pontosan végrehajtani. Gyakorta megbotlik, elesik. A koncentrációs képesség gyengesége kisgyerekkorban a mozgás terén jól megfigyelhetô.

Nem tájékozódik megfelelôen a saját testén. Nem tudja, milyen az, ha a bal lábát keresztbe teszi a jobb lába fölött, milyen a karkulcsolás. Hátát nem tudja homorítani-domborítani, stb. Gyakori a kézfej nemmegfelelô tartása, a szabálytalan ceruzafogás.

Nagyon fontos tünet a téri orientáció zavara. A téri tájékozódásban a saját test a kiinduló pont, a gyermek saját térbeli helyzetének tudatosítása teszi lehetôvé a fent-lent, jobb-bal irányok megkülönböztetését. Amennyiben ebben zavar keletkezik, nem csak az olvasásban és írásban léphetnek fel problémák, hanem a számolási mûveletek is nehézségekbe ütközhetnek. A tünetek jelentkezhetnek akár a balról jobbra való írás folyamatosságában, akár az iránytartásban, sorvezetésben, betûk számok, mûveletek felcserélésében.

nagy és finommozgás koordinációjának zavara, vagy fejletlensége feltûnik általában már az óvodás korban. A finommozgások fejlôdésének egyik legdöntôbb szakasza a 6 éves kor körüli idôszak. A gyerekeknél változó, hogy ez a fejlôdés milyen ütemben halad. Sokszor csak az elsô iskolai év végére alakul ki a helyes ceruzatartás. Sokuk görcsösen tartja az íróeszközt, nehézséget jelent számukra az egy sorban való maradás, a megfelelô vonalvezetés. Percepciós zavarként társul a motoros deficitekhez az alakfelismerési zavar, térbeli relációk helyes felismerésének nehézsége.

Mutatkozhat gyenge ritmusérzék, gyakori az amuzikalitás, a nyelv alapvetô ritmusát, zeneiségét nem érzékeli a gyermek, s ez a szótagolásnál, elválasztásnál jelentkezhet problémaként.

Elôfordulhat a rossz beszédhang megkülönböztetô képesség. Ez összefüggésben van a hallási figyelem fejletlenségével, a hanganalizálás gyengeségével. Ez alapjául szolgálhat a zöngés-zöngétlen hangok nemmegfelelô differenciálásának.

Sok tünet mögött az idegrendszeri feldolgozásnak a szokásostól eltérô módja, elmaradottsága állhat. A gyermek csak az egyszerre jelenlévô ingereket tudja hatékonyan feldolgozni, az egymásutániság felépítése nehézséget jelent. Sorbarendezési problémái lehetnek. Nehezen tanul meg szó szerint verseket, egymás után következô utasításokat nem tud követni." ( diszlexia.hu )

Ha ezeke a jeleket tapasztaltad gyermekednél, kérlek hozd el egy mozgásvizsgálatra, hogy megnézzük van-e lemaradás, mert ha van még időben lehet változtatni mozgásfejlesztéssel.

1. oldal / 2

Készítette: Mobilbarat.hu - Mobilbarát weboldal és webáruház